söndag 6 april 2014

Där björkarna susa....

Bor man i Umeå, så är man detta året i en euforisk björkdimma. Allt handlar om björkarnas stad. Därför blev ju även jag på något sätt övertalad mentalt att väva något "björkigt". Men det är ju klart: Jag placerade mina björkar i utsikten mot Brännskäret förstås! Nu håller redan löven på att slå ut och barken blir allt vitare, när den inte behöver konkurrera med snötäcke. Men än är inte allt på plats. Björkens tunna grenar är ganska tidskrävande och rotsystemet har jag ännu inte fått riktigt greppet om. Men kul har jag!

Och nästan alla mattor är fållade!

3 kommentarer:

  1. Du har verkligen lyckats... jättevackert, både i färg och mönster!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Irené för dina alltid så glada tillrop!

      Radera
  2. Hej! Visst läser jag din blogg och gillar alla dina fina vävar som du trollar fram ur vävstolen. Jag hoppas få se några på vävmässan för jag har förstått att ni väver "björkvävar" uppe i norr. Men jag funderar på hur man ska känna igen alla "vävspolar". Nu önskar jag dej en Glad Påsk. Kram Birgitta

    SvaraRadera