lördag 10 maj 2014

Vernissage



Det har varit lite tyst på den här bloggen ett tag, men det beror på att jag inte  har producerat något av värde att publicera. Jag har ägnat min tid till att färdigställa och finslipa mina mattor, som idag har ställts ut här på Sandviksteatern i Holmsund tillsammans med hundratals målningar, träsniderier, sten- och silversmiden, glasskålar och jag kan inte nämna dem alla. Visste verkligen inte att det fanns så många duktiga konstnärer i detta ganska lilla samhälle på c:a 9000 innevånare. Känner mig ärad, som får delta tillsammans med dem. Kulturen har verkligen satt Holmsund på kartan över kulturhuvudstaden 2014. Det var riktigt mycket folk som kom för att beskåda våra alster. Bosse Andersson skapade en härlig stämning med sina gamla goding-låtar. Det var nästan så att man skulle vilja bjuda upp någon till dans. I morgon och hela veckan lång fortsätter utställningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar