tisdag 23 september 2014

Omtagning

I sommar har vävstolen stått stilla.  Yttertemperaturen har inte inbjudit till så mycken kroppsaktivitet. Strax efter midsommar ställde jag ut ett bord vid ett loppis som hölls vid bygdegården i Lövvik och försäljningen gick riktigt bra. Hade hoppats att Thomas Ledin skulle ha vägarna förbi, men han dök upp först dagen efter. I början av sommaren blev jag förärad en stor kasse begagnade jeans och dem har jag klippt ner till en ansenlig mängd nystan. Har inte ännu bestämt designen.

Den senaste veckan har jag varit mycket engagerad i den vävmässa som var här i Umeå. Vi Västerbottensvävare hade en monter tillsammans med Riksföreningen och vi hade lagom till mässan givit ut en ny vävbok Vyer och vävar från Västerbotten.Den rönte mycken uppskattning och hela upplagan såldes slut under mässan. Det har varit fantastiskt roligt att träffa alla dessa likasinnade vävinnor. Samtalsämnena har aldrig sinat och alla har gått omkring med ett nyfiket ansiktsuttryck och med ett leende på läpparna.

Jag hade, av en garnrulle jag hittat i mammas vävkista och ett silverhalsband från Laos, som jag fått av Bruno, komponerat ett litet igenkänningstecken för mitt medlemskap i gruppen Vävspolen på FB och det var mycket uppmärksammat.

Nu surrar det en massa intryck och inspiration i hjärnan och jag drömmer i mönster och inslag. Vi får se vad morgondagen har i sitt sköte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar