tisdag 7 juli 2015

Showroom vid Ångermanälven

I lördags vajade mina mattor för vinden vid entrén på Björkuddens Hotell och Restaurang. Förutom mig, var det tre kvinnliga konstnärer och en kvinnlig silversmed som visade våra alster vid entrén till hotellet. Tyvärr var det dålig publikanslutning, men det var trevligt att lära känna de andra deltagarna och vädret var någorlunda soligt och varmt. En erfarenhet rikare om än inte monetär. Den 18:e denna månad ska jag vara med i ytterligare en utställning, den här gången på Höga kusten Expo i Ullånger. Där ställer en mängd olika konsthantverkare ut och det brukar vara mycket hög kvalitet på det som visas upp. Vi får se hur mina alster uppskattas. Jag upplever att många tycker om vävda alster, men att de inte hittar någon plats eller funktion för dem i sina hem. Inga mattor på golvet och inga dukar på bordet. Ändå ser jag en viss nytändning för vävnader, men det blir då ofta som en dekoration istället för som nyttoföremål. Men inte mej emot! Jag älskar att dekorera med mina mattor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar