tisdag 17 september 2019

UFON

Så nalkades hösten och det var dags att se vad jag producerat under sommaren. De veckor vi inte haft besök av barn och barnbarn i stugan har jag varit ganska flitig i vävkammarn' i Folkja. Jag började bli ganska mätt på rosengångsmattor, så jag gjorde en djupdykning bland garner och band jag anförskaffat till fritt broderi och rug hooking. Detta resulterade i flera småvävar, som väl ska bli en och annan kasse och underlägg. Och sen ska naturligtvis mattorna fållas. Ett jättetråkigt jobb!

Nu sitter jag och bläddrar i Pinterest och försöker bestämma mig för vad som blir nästa års projekt i vävstolen. Jag har massor av jeanstrasor kvar fortfarande och en en stor påse med lite kortare jeanssömmar, så jag tror att det lutar åt det hållet. Mitt Mandalaberoende håller på att mattas lite grand, men det är ett terapeftiskt handarbete, som passar framför TV:n.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar