lördag 18 januari 2020

TIDSFÖRDRIV

Det, som brukar kallas Julledighet, fördrevs oftast bakom virknålen och Wool-eater pläden. Det blev ganska varmt om knäna på slutvarven, men jag härdade ut till dess att de flesta av mina nystan med ullgarn var förbrukade. 


Jag gjorde också ett par besök på Vävarlyckan och vävde klart en jeansmatta. Mitt lager vandrade ju söderut i höstas, men jag vill gärna ha jeansmattor att visa på Expo Höga kusten i sommar. Det finns  fortfarande i min ägo en ansenlig mängd jeanstrasbollar, som ska hitta till ett något annorlunda projekt, när jag kommer till min vävstol i Folkja.
Men nu uppstod frågan: Med vad ska jag fördriva tiden framför TV:n? Ska jag återgå till mitt Mandalaberoende? Gick till bibliotekets Textilavdelning och försökte hitta något alternativ. Men jag gillar inte att sticka vantar eller tröjor och virkningsböckerna hade bara mönster på löjliga leksaksdjur. 

Så det blev en Mandala! Visserligen frångick jag det färggranna temat, men behöll den mjuka runda formen. 

På Vävarlyckan har vi nu fått upp en ribba i hallen för att fästa klädkrokar på. 
För att skapa lite kreativitet även där ute bland jackorna bestämdes att var och en tar med sig en egen krok.
Det här är min och det råder det väl inte någon tvekan om. Viola Tricolor förstås!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar