fredag 26 juli 2013

Där björkarna susa mellan mörkgrön granskog

Det verkar vara ett ganska lugnt grannkvarter. Träden är säkert planterade med måttband på jämna avstånd och med ett promenadstråk mellan raderna. Beståndet är blandat löv- och barrträd. Nej, nu vill jag att det ska hända något spännande i omgivningarna! 

Det är ganska livligt i stugan när barn och barnbarn är här, så jag ägnar inte så många stunder åt hakningen. Det känns som att det är viktigare att ta vara på stunderna med familjen. I augusti inträder ju tystnaden. "De känns såm att klocka ha stanne" sa min pappa när vi barn for hem efter semestern. 

Förra veckan var jag på en inspirerande utställning på Ateljé Orsta där, Kristina Wålsten, www.trasmattan.blogspot.com, ställde ut jättefina, fräscha trasmattor för golv och bord. 

Idag har jag varit på Galleri Expo i Ullånger. Där visar varje år ett trettiotal konsthantverkare upp sina verk för försäljning. Det är allt från järnsmide, keramik, vävar, silverbroderi, träskulpturer, ja allt. De som arrangerar expon har höga kvalitetskrav på sina utställare, så det är alltid väldigt välarbetade alster,inget krims krams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar