fredag 15 november 2013

Nu grönskar det

Har vävt julmattan klar och hade en fantastisk tur med trasorna. Alla räckte precis till det antal mönsterrapporter som jag planerat. Det känns så skönt att inte behöva fylla på i lådorna med de klippta mattrasorna och lika skönt att det inte fattades. I kväll har jag då påbörjat nästa projekt. En hallmatta till Porlabacken i samma mönster som julmattan men i andra färger. Det är roligt att väva i gåsögonmönstret  och jag närmar mig slutet av varpen. Jag var ganska säker, att jag skulle ledsna och solva om, när jag kommit till hälften av den ganska långa varpen. Men än har jag ett par idéer kvar att testa.

I vävstugan väver jag vita panelgardiner. Det är en helt annan kroppsrörelse att väva gardiner jämfört med trasmattor. Man behöver inte besöka något gym för att trimma musklerna i armar och axlar.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar