tisdag 14 januari 2014

Kylig inspiration

 Nu har jag börjat återhämta mig från fiaskot med linvarpen. Har också talat om för Wandja att hennes gåva var helt bortkastad på mig. Hon hade själv haft stora bekymmer med denna varp, så hon förstod min uppgivenhet. Idag startade vi upp vårterminen i vävstugan och då känns det genast som att solen har återvänt till livet. Under julen var det ett par TV-program som visade pingviner på södra halvklotet. Jag blev väldigt fascinerad av kejsarpingvinens färgteckning kring huvudet. Den gula färgen startar som i kall vit is och slutar i glödande orange. Pingvinens kropp associerar jag till stilig frack. Detta fick mina tankebanor att börja fantisera fram nästa vävprojekt. Jag varpade igår en svart trasmattsvarp, som jag ska solva i  rosengång. Bruno hjälpte mig idag att förskeda och nu väntar jag bara på ett pådragningsmanskap. Under tiden har jag inventerat mattrasförrådet på jakt efter den varma gula färgskalan. Det fanns ett och annat i kartongen, men jag behöver komplettera framförallt materialet till fracken.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar