tisdag 25 februari 2014

Både det ena och det andra

Just nu är jag lycklig nog att få väva på vävstugan. Ingen vävstol är tom, så att det behöver varpas, förskedas osv. Jag väver då en matta, som är solvad i både kypert och rosengång.  Gillar båda mönstervarianterna. Inslagen är ett denimtyg jag fått av Jessica. Det blir en mycket stadig och smutstålig matta. Vi får väl se hur långt trasorna räcker. Här hemma väver jag också en matta i blått. Jag har fått massor av gardintyger av en väninna i Stockholm och jag tänkte få återgälda gåvan med en matta. Hennes önskan är en gammeldags trasmatta "utan krusiduller". Det sätter verkligen mig på prov. För om det är någonting jag gillar när jag väver, så är det krusiduller. Så vad tror du? Klarar den testet? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar