söndag 8 mars 2015

ROLIGA TIMMEN

Det är alltid lika roligt att ta fram några mattor från bommen. "Hur var det? Vem började jag med?" Så idag avslutade jag den här omgången med att väva upp ett gäng jeanssömmar. Det blev en liten toamatta. Rosengång och jeans står väl i lite motsatsförhållande, men det blev riktigt bra. Det är verkligen återanvändning.

Längst in på bommen var en blårosig matta, där jag använt mig av så många trampmönster som möjligt, för att lära mig varianterna. Det blev en ganska harmonisk matta.

Så kom då mattan med de ständigt återkommande Styvmorsviolerna. Den här gången kallade jag den Natt och Dag. Jag hade tagit fram foton av violen för att se vilka variationer som finns. Mattan har nu 18 rosengångsbårder, alla i olika färgkombinationer. I verkligheten räcker inte detta.

Som jag också tidigare visat hade jag vävt en gul-svart matta och tänkte då att den representerade de olika AIK-lagen i hockey. Men kom sedan på att det naturligtvis är Sandviks Idrottsklubb som jag tänkte på när jag vävde. Hur kunde jag glömma det?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar