tisdag 21 april 2015

Fålleri



Jag har nu klippt ner rosengångsflätan. Den sista mattan valde jag att göra frans på, men det ångrar jag faktiskt. Kanske kommer jag att bandkanta den och klippa bort fransarna, för de ser "erbarmerligt" fattiga ut och jag vet ju hur kortlivade de dessutom är.  Som tur är har jag valt att väva fållar på alla de övriga mattorna. Tycker att det är ganska kul att styla till även fållen. Nu återstår då det kroppsligt ganska hårda hantverket med att fålla mattorna. Men nog ska det väl vara klart innan flytten till stugan!? Det är målet i alla fall.

I dag har jag varpat en kort och ganska "tunn" fläta i svart mattvarp. Jag har fått en beställning på en matta till ett sofflock. Tänker väva flera varianter så att det finns lite att välja på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar