tisdag 20 december 2016

Rehabiliterad

 

Sent om sider har jag återhämtat mig från den depression jag hamnade i, när vi blev uppsagda från vår vävstuga. Nu har det fixat sig med en ny lokal och allt ska nog bli bra i slutändan. Då kan jag komma upp till ytan och ta tag i saker som blivit liggande. Vävde denna matta i början av hösten. Mönstret heter Klosterfönster och är mycket dekorativt, om än lite psykedeliskt. Det gick åt massor av mattrasor och jag blev tvungen att uppsöka IKEA för att köpa ett par underlakan Ditte. Jag ser att i vävarkretsar är dessa lakan eftersökta. Finns i flera kulörer. Nu är snart mattan fållad och klar. Jag har fått löfte att hänga den på Min Hälsa i Holmsund för att pigga upp en lång vit korridor. Förra vintern hängde min "Kejsarpingvin" där och spred ett varmt gult sken, nu blir det lite kallare toner.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar