onsdag 5 juli 2017

Gammjänta

Eftersom kvicksilvret i termometern utomhus håller sig på väldigt låg nivå och "nordvästen" envisas med att blåsa för full styrka över fjärden mot oss i stugan, så har jag gett mig tid att förgylla min tillvaro i vävkammar´n. några timmar flera dagar. Således är nu ormmattan fullfärdigad och jag är mycket nöjd. Den blir slitstark och smutstålig i sitt fortsatta liv. I mina mattraslådor finns det många olika kulörer, men favoriter är förstås de som härrör till styvmorsviolen. Den här gången har jag nu valt att hålla mig till det violetta och blå. Rosengången fortsätter sina slingor, men har fått lite streckad uppbackning. Kallar mattan för Gammjänta, eftersom den färgen ofta förknippas med de jäntor, som ännu inte fått fatt i någon man och därför lagt in ett extra kol på färgsättningen av klänningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar