söndag 15 mars 2020

Nya grepp

Jag måste ju försöka bli av med mitt mandala-beroende och det är inte så lätt. Som jag nämnt tidigare fick jag en bok av min syster som handlade om Meshwork. Ett begrepp jag aldrig hört talas om förut. Boken var väldigt pedagogiskt uppbyggd, så jag inhandlade genast från Bibis textil fyra snedslåvikare och klippte ett antal tygbitar och vips så blev det något, som kanske blir en kudde. Det är lite rosengångskänsla i mönstret. Tekniken tål att prövas. Tyvärr kan den inte utövas framför TV:n.

I vävstugan har jag haft glädjen att få väva en matta med mycket varpeffekt. Den heter Plommon, men min variant blev mera kontrastfärgad. 



Sista dagen i februari hade Västerbottensvävarna sitt årsmöte på Västerbacken, där vi har vår vävstuga. Vi hade draperat våra vävstolar med olika varianter av främst mattor  Alla deltagare blev väldigt imponerade av vår fantastiska vävlokal. 
Sen plockade vi ner alla utställningsobjekten och fraktade dem till biblioteket i Holmsund där de får hänga hela mars månad. Ett jättebra tillfälle att få visa vår verksamhet i vävstugan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar