fredag 10 april 2020

Långfredagens problem

På långfredagen får du inte göra någontirng som är roligt. Så var det i barndomen och långt fram i ungdomen också. Så småningom blev det lite smygdanser i Ramvik och allt eftersom tiden gick släpptes hela syndafloden fri. Men än lever de gamla lärorna i bakhuvudet.
I går var det ju bara skärtorsdag, så då producerade jag en bunt jeanscirklar och lika många spetsrutor. Idag är det långfredag, men jag kunde inte hålla händerna stilla. Tog fram symaskinen och sydde ihop jeansrundlarna. Strykjärnet fick hjälpa till, spetsrutorna kom på plats och sen var det bara att gasa på zigzagen i symaskinen. Men va` nu`? Trådrullen blev tom!
Halva projektet måste läggas på is!
Det stora problemet är: Jag får inte åka till Ohlssons Tyger och köpa tråd!
Jag är +70 och kan bli svårt sjuk om jag träffas av Fru Corona! Jävla påskkäring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar