lördag 13 november 2021

FLITIGA LISA


  En mycket flitig dag. Det var min dag i tvättstugan, men det är inte så mycket tvätt nu för tiden, när vi bara är två och inte ägnar oss så mycket smutsiga sysslor. Så jag gick ner i tvättstugan och fyllde min maskin. 

Jag hade två kuddar i UFO stashen som var fyllda och klara, men inte fållade. Men väl förberedda med guldiga knappnålar, var det snabbt gjort. Det sitter lite broderikunnande i fingrarna trots allt.

Det var lagom klart till att jag skulle återvända till tvättstugan och fylla på i tumlaren istället.

Uppe igen och där låg det slagna repet och väntade på att få bli nyttjat. Hade fått tag på ett jättebra hårt trikåband hos Elvys garner. Det passade  bra till att binda repet med till ett grytunderlägg. Någon gång ska jag slå ett jättelångt rep, så att det räcker till en ytterkruka.


 Bruno stod för lunchen denna tvättstugedag och i avvaktan på att den skulle serveras,  försökte jag mig på att dekorera en jättesöt liten låda med en väldigt småmönstrad servett. Lackade med decoupage lack och det blev väldigt levande och glatt. Detta måste jag vidareutveckla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar