måndag 29 april 2013

Nya tag

När jag färdigställt tidningsmattorna med de "ekonomiska" temana och de installerats på EkonomiNords kontor, försökte jag glömma att jag hade ytterligare fyra mattor som skulle renskäras och ramas. 
Luften hade liksom gått ur mig. Men efter Budapestresan har jag visst återfått lite energi och gjorde de sista geringarna i går kväll. Den som faller mig mest i smaken är den blå Krabb sjö. Där den ljusa varpen skapar liv åt mattan om man står lite i vinkel. Det ska bli spännande att testa om dessa tidningsmattor verkligen tål att användas som dörrmatta. Testet börjar på 1:a maj, för då ska det visst bli solsken igen.

Jag har dessutom påbörjat ett annan experiment: En skål av sönderrivna tidningssidor. Återkommer om jag har något att visa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar