söndag 28 april 2013

Turist

Har varit en sväng på fyra dagar till Budapest. Det var en jättefin gammal stad med många historiskt välbevarade byggnader, trots att staden varit så utsatt under flera krig. Vi badade varmt förstås, var på orgelkonsert och såg oss omkring i staden både via buss, tunnelbana och till fots. Var på jakt efter ungerskt textilhantverk, men det verkade begränsa sig till visserligen otroligt detaljerade broderade dukar, men inget som högg till i mitt bröst. Broderier tillhör min ungdom och ligger nu oanvända i linneskåpet. Gick några shoppingrundor i boutiqerna men gjorde bara ett inköp. När jag kom hem så sorterade jag ut en ganska snygg vit mohairjumper, som jag inte använt på två-tre år. Den sticks och någon annan skall nu få njuta av dess vackra stickade hålmönster.  Jämnvikt i garderoben igen. 

Ingen varp i vävstolen, så jag fortsätter att virka på min "Wool eater blanket". Och den förtjänar verkligen sitt namn. Varje varv slukar ett nystan, så det slutar väl med att jag måste gå och köpa till ytterligare garn om jag ska kunna kalla den "blanket". Jag som bara ville rensa i förråden.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar