tisdag 18 juni 2013

Wool eater blanket

 

Man skulle kunna tro att jag är helt overksam inom min textila intressesfär. Men så är inte fallet. Kan dock inte presentera någon färdig produkt och verkar inte kunna göra det inom de närmaste veckorna heller. Den här "Ull-ätar-filten" tar verkligen tid på sig. Varje stjärnvarv tar en kväll framför TV:n och ett hekto ullgarn. Hade jag nu bara nöjt mig med att tömma min egen stash, så hade det slutat för tre veckor sedan. Men så fick jag möjlighet att även hjälpa min goda växtfärgar-vän Berit med att bli av med några av hennes härvor och nystan. Vips var jag också i behov att göra vissa kompletterande inköp. Hur ska detta sluta? Babyfilten har blivit förvuxen.

När tummarna gnäller över ensidiga rörelser brukar jag slappa av de musklerna med att klippa mattrasor av de präktiga gardinerna jag fått i gåva av Marie. Det kommer att bli fina gröna trasmattor i gåsögon i höst. Såna tankar får mig att längta till hösten, vilket i sin tur får mig att skämmas. För jag mår så bra här i stugan i försommartid.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar