tisdag 2 juli 2013

Målgång och nystart



I kväll har jag virkat sista varvet på min Wooleater Blanket. Dvs nu räcker inte det gula garnet till flera varv och då får det vara nog. Den filten ska nog kunna värma en soffliggare ganska gott, när nordvästen ligger på en kall vinternatt här i stugan. 

Nå, då måste man ju hitta på ett nytt projekt. Vad skulle det då bli? Jo, under stugan låg en bit säckväv, som jag skar till, tvättade med parfymerat tvättmedel och strök så slät det nu gick. Min gamla plafond fick bli ram och med häftstift har jag nu riggat grunden till nästa fritidssysselsättning: Rug Hooking. Hade tagit med mig en påse med smala trikå- och crimplinetrasor, som nu ska kunna komma till användning. Men först måste jag skissa på ett motiv. På nätet skulle man kunna sitta och googla flera dagar och hitta olika mönster. I Kanada och USA är det så otroligt utbrett, men här Sverige har jag hittills inte kommit i kontakt med någon enda utövare. Jag återkommer när jag har något att visa.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar