fredag 13 september 2013

Vad händer härnäst?

Regnbågen omringades av ett litet åskmoln, men genast intensifierades hela färgskalan. Den kommer att hålla grytorna varma, när de landar på den. Jag skulle kunna tänka mig att göra en liten tvilling nästa sommar och då kanske jag vänder på kuttingen och börjar i det blå. Jag får så uppmuntrande kommentarer från "hookande" amerikaner. Där är rug hooking nästan som en religiös sekt. Googla får du se. Själv går jag annars mest och funderar på gåsögon eller spetskypert i en fyrskaftad vävstol. Mattraskartongerna blir allt mer välfyllda och varpbommen är tom. Men snart bär det till! På måndag hoppas jag att jag får den beställda svarta mattvarpen och på tisdag börjar vävstugan. Jag har fått en varpfläta i lin i gåva av Wandja. Den borde också tas om hand. Man skulle haft en vävstol till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar