måndag 4 november 2013

Vernissage

Idag hade jag "vernissage" i Obbola. Dvs jag var ensam besökare, när sex av mina tidningsmattor hängdes på vikskärmarna på biblioteket. Inget mingel med bubbel. Men jag är så glad ändå. Det är inte så ofta vi lokala vävare får visa vad vi skapar. Vi får väl se om det kommer några reaktioner på dessa lite ovanliga alster. I december ska de visas på biblioteket i Holmsund. Under helgen har jag varit flitig och vävt klart "Svenska flaggan" och dessutom drejat fransen klar på "Björk i oktober". Det senare krävde mycken disciplin. Jag kommer att undvika fransar i fortsättningen. På väg hem från Obbola kom jag på vad nästa objekt ska bli; ny klädsel till sittpallen i hallen i förstärkta gåsögon. Det är en lagom lång väv för detta tidskrävande mönster.

1 kommentar:

  1. Så fina din pappersvävar är. Det kommer säkert fler besökare och de kommer att gilla dina vävar.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera