tisdag 5 november 2013

Nytt infall

Det var ett bra infall det där med en ny pallklädsel. Den nuvarande klädseln har aldrig riktigt tilltalat mig. Så jag startade på en gång upp en ny väv och den här gången i förstärkta gåsögon. Ett mönster som jag är väldigt förtjust i, men som skulle ta alldeles för lång tid att tillämpa på en gångmatta. Jag har egentligen väldigt dåligt tålamod i vävstolen om jag ska vara riktigt ärlig. När idén är fullbordad, dvs. när den första  mönsterrapporten är genomförd och godkänd, skulle jag gärna börja med något nytt istället för att fullfölja projektet. 

På bilden ser det ut som ett vävfel har insmugit sig på ett ställe. Men det är bara en färgkontrast har jag kollat. Kom då att tänka på sägnen om den indianska gudinnan Spider women. Hennes ande finns i alla vävar och för att anden ska kunna komma ut ur den färdiga väven, finns där alltid ett litet vävfel! 

Kanske är det ett fel trots allt?



1 kommentar: