måndag 2 december 2013

Sista chansen

Nu närmar sig det som kallas Gla'håle! Tror att det här blir sista mattan på den här varpen. Men det brukar alltid vara mera kvar än man tror. När jag satte upp den här väven, trodde jag att jag efter halva varpen skulle vara less på gåsögonen och då måsta solva om till något annat. Men det har varit kul hela tiden att väva gåsögon. Det är ju så mycket man kan variera med; färgteman, randningar och olika trampningar. Sen har jag lovat mig själv att inte dra på någon ny väv före jul, utan att jag istället ska färdigställa alla objekten. Inga UFO:n. Då lättar trycket på axlarna. Det finns ju en del andra projekt i juletider.

På måndag ska jag flytta över tidningsmattorna från Obbola till bibblan här i Holmsund. Igår ringde de från bibblan på Ålidhem och ville att jag skulle ställa ut mattorna där i januari. Det känns jättekul att man gjort något som skapat nyfikenhet utanför de gängse vävarkretsarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar