måndag 2 december 2013

Finito

Som vanligt var rumpan längre än jag trodde, så det fick bli en liten dörrmatta som avslutning.  Nog för att det finns en del dörrmattor i skrubben, men det är ju roligt att förnya sig. Och den här passar ju bra i juletider.  Har inte riktigt kommit igång med julförberedelserna ännu, frånsett ett par julstjärnor och så adventsljusstakarna förstås. Men ikväll klippte jag ner väven här hemma. Stängde dörren och var moltyst, så att inte någon skulle  komma in och se och därefter bli drabbad av olycka. Vävskrock! Igår vävde jag klart gardinerna i vävstugan och klippte ner dem också. Så nu är det alltså ingen återvändo. Jag har all tid i världen att ägna mig åt vårt hem. Ska göra ett tappert försök att vara duktig husmor ett tag i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar