söndag 9 mars 2014

Äntligen!

Detta utrop hörs lite nu och då i medierna och nu var det min tur. Jag har haft ett nummer av Vävmagasinet 3/08 uppslaget på sidan 54 i flera år. Där finns ett reportage från Tillberga vävstuga och en vävnota på deras egen designade Kattfotsmatta. Den skiljer sig markant från traditionella trasmattor med mera ränder på höjden istället för på bredden. Nu tog jag tillfället i akt, när jag bara har en kort varp kvar på garnbommen , att solva om och starta upp en egen variant av Kattfotsmattan. Hade lite svårt att bestämma vilken kulör jag skulle väva i, men det fick bli blått. Då passar den på de flesta ställen.

2 kommentarer:

  1. Så mycket fint både på din blogg och hemsida, fick verkligen inspiration.

    SvaraRadera
  2. Det ser ut att vara ett roligt mönster... kattfotsmattan har jag aldrig sett tidigare! Det blir spännande att se hur din matta blir i blått när du vävt den klar/ Irené

    SvaraRadera