torsdag 6 mars 2014

Mot nya djärva mål

Jag hade tänkt kämpa hela varpen ut med detta gammeldags rosengångsmönster, men min inspiration tog slut. Därför klippte jag idag ner de två mattor som fanns på vävbommen. Det var först min matta från olympiadveckorna. En matta man blir glad av. Kräver kanske lite av  allmogemiljö för att komma till sin rätt, men OK. Där fanns också Ullas matta i blått. Det känns som ett motsatsförhållande mellan dessa mattor. Inga

krusiduller eller utflykter i det blå. Men det var så Ulla ville ha det. Hoppas att den kommer att pryda sin plats i hennes hem. Den kommer i alla fall att vara stadig och smutstålig. 



Nu ska jag solva om den kvarvarande varpen .Gissar att det är ungefär fem meter kvar. Ska leta rätt på något lite udda mönster, som jag inte hinner bli less på .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar