tisdag 19 maj 2020

Dagarna går


Det börjar redan bli trångt på plattan, trots att det bara har gått 39 dagar sedan jag började. Numera använder jag mig av de små knapparna i mitt förråd. Om jag ska fullfölja min föresats; hålla på så länge pandemin pågår, gissar jag att jag blir tvungen att etablera ytterligare en spännram.

Vi har varit nere i stugan några dagar och till min stora lycka kunde jag sätta upp en ny väv i min vävkammare. Bruno hjälpte mig dra på och sen solvade och skedade jag med en rasande fart. Så angelägen om att få påbörja ett nytt projekt. Första väven blir nu i bindningen spridande kypert. Den blir egentligen lite för bred för min vävstol, men jag väver enligt vännen Hasses önskemål. Nästa matta ska jag skeda om, så att den blir smalare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar