söndag 20 september 2020

Dundertabben


När nu alla önskemål från andra var förfärdigade och levererade, så var det dags att få glädja mig själv resten av sommaren. Jag hade på Trasmttans dag sålt den matta, som fått namnet Annikas matta. Den var en ungefärlig kopia av en matta, som jag hittat i mammas mattskåp. Karin Wallin hjälpte mig med att ta fram en vävnota. På Vävarlyckan satte vi upp den och jag vävde mattan efter den ursprungliga mattans färgmönster. Men nu var den borta och jag ville så gärna ha den åter i min ägo. 
Jag varpade en anpassad fläta vid ett tillfälligt besök i Holmsund. 
Bruno hjälpte mig med att förskeda och tillsammans drog vi på varpen. Nästa dag solvade och skedade jag i rask takt. Dag tre var det dags för framknytning och provvävning. 
Men det stämde inte!!!! Vad hade hänt? 
Jo jag hade vid solvningen hoppat över en grupp, som skulle ingå i varje parti.
RIDÅ!  
Men när jag skärskådade resultatet eller ska vi kalla det konsekvenserna av min tabbe, så blev det inte så tokigt! Så jag har fortsatt och vävt några meter. Frågan är vad jag ska ge dessa mattor för namn. Första tanken var Sorry, sorry! 
Men nu är det snart dags att klippa ner misstaget och börja om från början och göra rätt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar