söndag 27 mars 2022


 Nu har jag varit riktigt duktig en period. Har färdigställt en del UFO:n som har varit liggande. När jag lyckades knäcka koden för meshwork var jag väldigt produktiv på att fläta olika mönster. Ett par av de alstren har nu blivit paddfodral. Det blev en kudde också.






Jag är en ganska flitig besökare på PMU:s secondhandbutik här på Teg. Där har jag vid flera tillfällen hittat roliga garnnystan. Inte lämpliga för att sticka sockar, men kanske som inslag i en väv med fantasimönster. Ett par av de nystanen har nu blivit kuddar. Den gula kallar jag för Lejonkudden och den syrenlila för Gammjänta.  





Liten handväska


Av detta stjärnfall har jag gjort en sån där användbar liten handväska som jag köpte när vi var nere i Sydafrika. I den ryms bara börsen och telefonen och några näsdukar. Mera behöver du inte när du går på besök till vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar