lördag 30 april 2022

ETT OCH ANNAT ANNARS



Jag måste försöka vidga vyerna lite grand och vila en stund från  meshworken. Har på FB blivit överfallen av en länk som har idéer om hur jag ska sy väskor av tygstashen. Så nu har jag sytt ihop ett par kassar av lite olika kulörer av jeanstyg. De blev riktigt hanterbara.
 
Den har kudden fick bli ett undantag. Jag frångick mitt obligatoriska färgval och blev mycket diskret. Alla är ju inte besatta av styvmorsviolen och uppskattar säkert denna dimhöljda kudde. 


Min vävstol har jag ju ärvt efter Brunos mamma. Hon efterlämnade också en del vävalster, som jag har fullfärdigat  ibland. Här är en kudde  i munkabälte och vävd i min favoritkulör. Jag applicerade en spets, som nog min mamma virkat. Roligt att få ge de kära minnesmärke. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar