lördag 4 juni 2022

LAGERUPPBYGGNAD

 



Så här ter sig numera bordsutsikten ut för den som har de yttre middagsplaceringarna vid vårt matbord i stugan.  Det är min "Spetsfundighet" som har ersatt Zara Libells utsikt över Fjärdbotten. Vepan är fylld av diverse allmänna men ibland lokala utrop, men dessemellan fylld av diverse jeansblommor med spetsdekorationer och knappar. Det var ett jättekul arbete att fylla den begagnade gardinlängden med de olika utropen. En del vill jag i dagsläget gärna byta ut mot andra dialektala fraser som dykt upp i mitt sinne i efterhand.
När man kommer in i köket i Folkja kan man tro att man stiger in i en handarbetsaffär. Jag har lagt upp hela min vinterproduktion på köksbordet och soffan och sorterat lite grand hur jag ska fördela kollektionen mellan Kulturfabriken i Mjällom och Höga Kusten Expo i Ullånger. De flesta alstren är väskor och paddfodral i meshwork, men även mandalas, bundna korgar, repunderlägg och kuddar förstås. Soffan är fullsatt av kuddar och jag är lite tvivlande på att de kommer att vara attraktiva för köpare. Mina mattor ryms på ett bord i "kammarn" och där är nog efterfrågan lite större om jag håller en någorlunda prisnivå.

Det är alltså en spännande sommar jag framför mig, för Kulturfabriken har öppet från midsommar till mitten av augusti, så jag måste ju lite då och då(passningsdagar) kolla om något ska fyllas på. Sedan kommer Höga Kusten Expo en vecka i mitten av juli och spär på spänningen. 

Jag har ingen förväntning om att bli förmögen, men hoppas ju på att mitt lagerutrymme ska bli lite glesare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar