lördag 9 december 2023


Jag fick som gåva en påfågelsfjäder och sedan har jag vid olika inspirationstillfällen fastnat för den fantastiska färgexplosionen som fågelns fjädrar utvecklar. Den här gången är det virkningstekniken som fått stå för det mest synliga. Sen har jag påmint mig min era som "fritt- broderi-brodös"och låtit nål och tråd få vandra fram mellan fjädrarna. Det hela kommer nog att resultera i ytterligare en kudde. 

Västerbottensvävarnas distansgrupp hette tidigare Islossning, men  temat är numera Stenar. Jag har haft lätt att tänka i detta begrepp genom den omgivning vi har nere vid stugan. Eftersom vävstolen är några månader bort, så får jag fästa tankarna genom andra tekniker. Har börjat med hooking, som passar alldeles utmärkt för detta "rörliga" tema. Jag hittade en jättefin mossig sten på nätet och försöker nu efterlikna den som mossa på säckväv.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar