tisdag 16 januari 2024

Tankeverksamhet kring associationer



Mina tankar har en tendens att hänga upp sig på saker och ting i det oändliga, när de väl har fått fäste i min hjärna. Och nu ett tag har hjärnan naturligtvis studsat omkring bland stenar av alla de slag och formationer. Försöker få infallsvinklar på såväl stenbumlingar som berghällar. Den hakade mossbelupna stenen blev jag ganska nöjd med. Rödhällarnas färgskala är svår att sätta namn på, men jag hittade i Gudruns tyglåda några rostfärgade rosentyger  som ganska väl motsvarade min upplevelse. 

 När jag dyker ner i denna fantastiska tyglåda hittar jag hela tiden fantastiskt mönstrade tyger i de mest dramatiska färger och mönster. En del följer med ut ur lådan och blir till tygremsor jag flätar i hexagonala mönster. Men flätorna måste ju användas till något och numera har jag en ansenlig mängd tygkassar och kuddar. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar