tisdag 16 april 2013



Idag klippte vi ned bolsterväv i vävstugan och då frigjorde sig sex nya fräscha överdrag till våra köksstolar. När jag kom hem satte jag snabbt igång med att ta bort den gamla klädseln och på med den nya. Det kändes så skönt att kunna sätta sig på en ren stolsdyna. De gamla kommer att återanvändas som mattrasor förstås. Inget får förfaras. Som avkoppling framför TV:n har jag startat upp ett annat projekt, som nog kommer att ta hela sommaren att fullfärdiga: En "filt" som jag virkar i tvåtrådigt yllegarn. Köpte det garnet för tjugofem år sedan och växtfärgade en del härvor. Men sen har det blivit liggande, för jag fick en fruktansvärd "tennisarmbåge" som har hindrat mig från att sticka eller virka allt sedan dess. Nu ska jag testa om armbågen håller. Kanske har mattrasklippningen fungerat som gymnastik.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad roligt att du tittade in hos mig och extra kul att du lagt till dig som följare!
    Nu hittade jag ju till dig också...ska kika runt lite.
    Ser att du virkar en likadan filt som jag håller på med just nu. Rolig virkning men det blir lååånga varv på slutet. Har bara ett par varv kvar nu så är jag nog nöjd.
    Ha en fin dag!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera