torsdag 18 juni 2020

År 2020 års skärgårdsbo

I mitt senaste inlägg berättade jag om den magnifika damastvävstolen vi hämtade. Vad jag inte berättade om var, att vid det tillfället kom Lions Club i Holmsund till vävstugan och överlämnade till mig en jättefin bukett och en plakett där det framgår att jag blivit utsedd till 2020 års Skärgårdsbo.
Vilken ära och vilken överraskning! Det är mitt engagemang i vävstugan och boulehallen som var motiveringen till utmärkelsen. Det var ju lite skoj att det var hemligt ända tills tidningen Skärgårsnytt hade kommit ut. Inte ens barnen visste vem som förärat mig den fina blombuketten. Sen har jag fått många Gilla-markeringar förstås och även många som har ringt och gratulerat mig. Det var ju en mycket positiv händelse i det annars så tråkiga karantänlivet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar