torsdag 18 juni 2020

Då åker jag iväg till min vävkammare

Vilken lycka det är att ha en vävkammare att åka till när man inte får röra sig i samhället hur som helst. Peter skulle resa ner till sin mamma Marie och fira hennes födelsedag och då skulle det ju passa bra att han tog med sig Hasses matta till Stockholm. Så jag lade på några extra kol. Den var ju bred, 82 cm och 3 meter lång enligt önskemål, så det var ju lite att bita i, men det gick jättebra. När sedan Hasses matta var klar och nerklippt, så skedade jag om varpen från en 30 sked till en 45:a. Då blev väven bara 60 cm och det var den bredd som Anna och Stisse ville ha på sin matta till fjällstugan. Så satte jag igång på ny kula och den mattan blev bara 2 meter. Men tyvärr för dramatisk för Annas önskemål, så då fixade jag nya gråa mattrasor och började om från början. Så nu tror jag nog att mattan kommer att passa vid deras diskbänk. Mycket smutstålig .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar