torsdag 9 juli 2020

Etapp 2 Sommaren 20



Så kom den länge emotsedda dagen, när varpen tog slut på bommen och det var dags att ta fram saxen och förlossa försommarens huvudsakliga sysselsättning. Där fanns Marielles tidningsmatta, Annas Dis och dimma och den vackra jeansmattan. 
Jag var väl ganska nöjd med resultatet. Kanske var valet av skridande kypert inte så lyckat när det gällde tidningsmattan. Det behövs lite hårdare styrning på mellaninslagen. 
Efter att jag visat mattan på Fb fick jag flera beställningar, så nästa gång väljer jag en annan bindning. Jag har försett mig med många reklamblad från ICA Maxi och Stora Coop, så nu tillbringar jag långa stunder på kvällarna rullande veckans klipp. Det är en mediativ sysselsättning. Ersätter mitt tidigare Mandala behov. 

I köket i stugan har vi en liten pall, som barnbarnen står på när vi bakar kakor. Men utseendet har varit ganska slitet, så jag har länge planerat en remake.  Hade i förrådet en förpackning för decopage mönstring och hittade i Härnösand några lagom mönstrade servetter. Och resultatet blev riktigt dekorativt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar