onsdag 30 december 2020

Lönnlöven lyser upp vardagen

Jag har alltid fascinerats över lönnlövens färgprakt på hösten. Har gjort en del lönnrosor och lönnkransar och sparat löv mellan bladen i böcker. Det är, som att det brinner i löven, innan de ska falla till marken. En del löv har fått pryda mina spetsgardiner i stugan.


Det har alltså länge cirkulerat  brinnande  lönnlöv i mitt bakhuvud. När jag nu  i höst hela tiden har varit på jakt efter ett nytt handarbete, så fick lövet ta plats i centrum på min rug hooking ram. Skissade upp ett stort lönnlöv i centrum och letade upp lämpliga hookingtrasor i färgskala som överensstämmer någorlunda. Det som visade sig var det svåraste var, att hitta färgskalan för stammen hos lönnen. Den är inte så enkel, som tex. björkens. Men lite frihet har man väl som konstnär, så jag låter fantasin flöda. Vi får väl se vart det bär hän. När jag nu ser bilden här nedan, så verkar det som jag har kapat lönnen och lagt ut lönnlöven på stubben. Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar