tisdag 2 februari 2021

Inte en lugn stund

 Så sammanfogade jag alla 49 jeansstjärnorna och naggade sömmarna med min nyinköpta taggsax. Stoppade det hela i tvättmaskinen och torktumlaren och ut kom en fransig "duk". Nu håller jag på att sy små svarta och vita knappar i alla fyra hörnen på stjärnorna. Jag är inte riktigt nöjd med det här projektet. Är inte så dekorativt som jag önskat. 


Då är jag mera nöjd med mina flätade objekt.  Det första är flätat med mörka och ljusa jeanstrasor, som jag klippt trådrakt och rensat, så att varpen blir synlig och ger en fin inramning. I den andra har trasorna förstärkts med svarta band emellan och flätad i ett för mig ganska avancerat mönster. Jag undrar vad rutmönstret heter. De här två plattorna tänker jag använda till tygkassar eller kanske en kombiryggsäck. Då behöver jag handtag eller bärrem och därför har jag ikväll startat upp en kyrktöm. Det är en sexslagen fläta som slås över ett rep. Blir väldigt stadig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar