onsdag 19 januari 2022

Kasseflöde

Den här kassen har varit ett litet äventyr. Först var det med det här mönstret som jag knäckte koden till "tumbling blocks". Jag fordrade med gulligt fågeltyg, applicerade jeansfickor både utanpå och inuti. Mönstret är gjort med snedslåar av jeans, så framsidan är mycket stabil, vilket fick mig att associera till sittunderlag. Den blir perfekt att ta med på promenaden, inuti ska finnas ett lämpligt sittunderlag och även kaffe med dopp.  
Den här kassen heter Stjärnflocka. Stjärnorna döljer sig ibland,  men när man kisar, så kommer de fram en hel flock. Applikationen är gjord av jeanstrasor, som är trådraka och därför inte lockas till att rismas så mycket.
Jag har gått in för stjärnor nu en period. Denna kasse heter Stjärnfall och fronten är jeanstrasor som blir så jättefina stjärnor. Det är Davidsstjärnor som bildas i Meshwork tekniken. Kassen har sin öppning på baksidan.



Slutligen är detta min lilla Stardust. Idén fick jag från en liten väska som jag köpte i Sydafrika. Där ryms plånbok, telefon, en kam och näsdukar. Det är ju allt som behövs. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar