lördag 1 januari 2022

MESHWORK

Att sitta sysslolös framför TV:n är inte något för mig. Jag somnar ofelbart. Men då var den här mjuka runda stjärtvärmaren ett lagom komplicerat objekt för mina fingrar att röra sig på och min hjärna att koncentrera sig kring. Samtidigt kunde jag kasta ett och annat öga på vad som försiggår på TV-skärmen. Dessutom kom alla små rester av yllegarn till användning. 

Ett projekt av ett helt annat slag har resulterat i denna lyckosamma bild. Här måste både fingrar och hjärna och ögon vara på helspänn hela tiden. Jag fick en gång av min syster Gudrun en jättebra bok, som jag har bläddrat fram och tillbaka i många gånger. Efter många försök och omtagningar lyckades jag att till sist knäcka koden. Pinterest och Youtube är också livligt frekventerat. Men till slut kunde jag hänga med på alla "över" och " under" som instruktörerna visade och hade lyckan att få se den fantastiska effekten som uppstår när man flätar remsorna om varandra. Underarbetet med snedremsorna  är också ganska omfattande. På bilden är det olikfärgade jeansremsor som jag sen "broderat" lite grand. Jag gissar att den här tekniken kommer att ha en viss framtid i min "produktion". 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar