tisdag 23 augusti 2022

En ny inriktning

Jag måste försöka komma ifrån min färgmani för styrvmorsviolen. Visserligen har jag inte så många mattor kvar i lager med de färgerna, men det känns som jag har gjort de flesta. Såg att en tjej i Östanö/en by inte långt härifrån/ hade en påfågel och jag fick då idén att tillfråga henne om en fjäder av påfågeln, vars öga är mycket dramatiskt. Problemet var att jag inte hade lika dramatiska mattrasnystan. Men jag lyckades leta rätt på lite olika rester och pusslade ihop dem i en rosengångsbård, som tar tillvara färgskalan inom påfågelns magiska öga. I sammanhanget får man inte glömma den imponerande bröstkorg, som påfågeln stolt visar fram vid sin posering.  
Jag har nu startat en liten duell med den fysiska påfågeln Robin. Vem kommer att bli färgstarkast. Tror att jag förlorar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar