söndag 2 oktober 2022

Tekniknörd

Om man går omkring i vår stuga så kan man se att jag
har lätt för att falla för nya idéer. Ligger och funderar
med mina restless legs på vad som ska bli nästa infall.
Bland det första alstren av annan teknik som
jag gjort är denna kappblommiga gardin. 


Jag tycker det är kul med lite dialektala utrop.
Och detta är ett av favoriterna

Här har jag applicerat gamla spetsar och jeanslappar på 
en gammal fönstervepa och kompletterat med lite utropstecken.

  


Bland mina första infall är Rughooking, som jag praktiserat
i många år.
De vackra lönnlöven är aktuella dessa dagar.

I vävstugan satte vi upp en väv i Moorman och
det var fantastiskt kul.
Kändes som att man målade i vävstolen.
I centrum placerade jag en skapelse jag kallat
Fontän i rosenparken,
där jag vandrade omkring med min hookingnål.





Bland mina senaste alster är denna klackmatta.
Normalt skall det vara broderat runt varje lapp,
men jag har kompenserat det med mängden lappar.
 Just nu hänger mattan över en sittpall. 


När Corona bröt ut broderade jag en knapp om dagen på
 linne i en vävram. Det visade sig att jag 
valt en för liten vävram. Den blev fylld efter ett halvår.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar